Snabb leverans direkt hem

Returpolicy

Outlöst paket


För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande ligger den avgiften på 200 kronor.

Byten


Vi tar inga byten. Däremot lämnar vi 14 dagars ångerrätt. För att byta ut en inköpt vara mot en annan, så returnera enligt våra returvillkor och beställ sedan den vara du vill ha istället.
Du står själv för returfrakten. Observera att vi inte accepterar returer med postförskott. Notera också att du inte kan returnera paketet till ett utlämningsställe, då vi inte kan hämta ut det.
Alla varor som skickas tillbaka till oss skall vara i ursprungsskick samt ha kvar alla etiketter och originalförpackning. Om varan eller förpackningen har förändrats från ursprungsskick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Om varan helt saknar originalförpackning eller manualer kan vi inte ta varan i retur.
 
Returer


Vi följer distansavtalslagen, den ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor, sedan har du som kund 14 dagar på dig att skicka tillbaka returen till oss efter utnyttjandet av ångerrätten. Detta gäller förutsatt att varan återsänds i oanvänt skick, du får självklart undersöka varan för att fastställa dess egenskaper och funktion. Varor som foder, godis, kosttillskott och liknande måste vara i obruten förpackning för att anses oanvänd samt produkter med försegling (teknisk plombering) måste vara obruten.
Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi har mottagit din retur.
När du vill skicka en vara åter så ber vi dig att kontakta vår kundservice och meddela oss om att du vill nyttja ångerrätten. Då skickar vi dig en retursedel via e-post (returfrakten kostar från 69 kr (SE). Du står själv för returfrakten och notera att vi inte accepterar returer via postförskott. Fyll i returblanketten som följde med din order med ditt ordernummer eller använd Konsumentverkets blankett.
När du returnerar en vara står du risken när varan skickas åter till oss. Tänk på att packa in varan ordentligt så att inte den och eventuell originalförpackning kan skadas under transporten. Om du returnerar från ett land utanför EU kan du drabbas av importtull till Sverige. Avgifter för detta står du som kund för.


Reklamationer


I Sverige har kunder 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel. Internationella kunder har 2 års garanti.
Kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att felet upptäckts, en reklamation som görs inom två månader räknas inom skälig tid.
Kontakta vår kundservice och ange ordernummer, beskriv felet så utförligt som möjligt. Därefter skickar vi dig en retursedel. Efter att vi mottagit reklamationen kontaktar vi dig.
Reklamationer såsom fabrikationsfel skall konstateras av Dogmatters, varpå du erhåller fri reparation eller en ny vara alternativt pengarna tillbaka. Reklamationen gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du själv har orsakat skadan, inklusive normalt slitage eller handhavandefel.
Vi lämnar inte garanti på hund-/tuggleksaker då de anses vara förbrukningsvaror. Garantin på hundleksakerna gäller endast om det är ett fabrikationsfel, alltså inte om hunden har bitit sönder leksaken.


Force Major


Vid yttre händelser utanför Dogmatters kontroll t.ex. krig, strejk, myndighetsåtgärd, lagbud, sabotage, naturkatastrof, brand, översvämning, terrorism, tekniska problem fel i el- och dataförbindelser eller annan kommunikation och förseningar från underleverantörer som inte kan fullfölja sitt åtagande till oss pga ovanstående omständigheter som angivits eller liknande händelser.
Under någon av dessa omständigheter informerar vi dig som kund om åberopad ”Force Major”, och vi meddelar också när detta upphör. Force Major utgör en befrielsegrund för Dogmatters att betala skadestånd och andra påföljder.
Vid dessa omständigheter förskjuts Dogmatters förpliktelser att fullgöra köpeavtalet fram tills att dessa omständigheter är över eller om det varar mer än två månader har du som kund och även vi, rätt att häva köpet utan att betala skadestånd.